بررسیهای اوليه که بايستی توسط مراكز مجازخدمات پس از فروش صورت گيرد
1– بررسیهای اوليه که بايستی توسط مراكز مجازخدمات پس از فروش صورت گيرد:
شماره سريال حک شده و برچسب بارکد نصب شده بر روی درب باتری بايستی با شماره سريال و بارکد مندرج بر روی کارت گارانتی مطابقت داشته باشد.(کنترل هر12رقم شماره بارکد باتری الزامی است).
اطمينان از عدم سپری شدن تاريخ دوره گارانتی(مدت اعتبار گارانتي منقضي نشده باشد).
اطمينان از سلامت سيستم برق خودرو (دينام ، آفتامات و…) و اطمينان از اين موضوع که باتری به دليل نقص فنی در سيستم برق خودرو کارایی خود را از دست نداده باشد. كنترل اينكه ظرفيت و مشخصات فني باتري متناسب با نياز و مصارف خودرو انتخاب شده باشد.
بر روي خودرو، سيستم و تجهيزات برقي اضافه نصب نشده باشد و در صورت نصب چنین تجهیزاتی (مشروط به استاندارد بودن ) بایستی نوع ظرفیت باتری انتخابی، متناسب با مقدار آمپر اضافه شده باشد و همچنین نسبت به تقویت سیستم شارژ خودرو نیز اقدامات لازم انجام شده باشد.
اندازه گيري ولتاژ باتري و بررسي اوليه علت خرابي باتري.
پس از بررسيهاي فوق و محرز شدن اينكه نقص فنی باتری در حين فرآيند توليد ايجاد شده، مراکز خدمات با رعايت ساير مفاد اين دستورالعمل میتوانند باتری مورد نظر را مشمول گارانتی دانسته و ضمن تحويل گرفتن باتری معيوب نسبت به تأمين يک عدد باتری جايگزين مشابه اقدام نمايند.
2– نحوه تعويض باتری توسط مراكز مجاز خدمات پس از فروش و استرداد باتري معيوب:
مراكز مجاز خدمات پس از فروش جهت تعويض باتري ميبايد با رعايت موارد ذيل اقدام به تحويل باتري جايگزين نمايند:
درج شماره سريال باتری جديد و تاريخ تعويض( با مهر و امضاء نماينده) در قسمت مشخص شده در نسخه مشتری کارت گارانتی و تکمیل نمودن موارد خواسته شده در نسخه باتری گارانتی و ارسال این نسخه به همراه فاکتور به شرکت برنا باتری.
برداشتن کارت گارانتی از روی باتری نو (جايگزين) و مهر و امضاء نمودن آن مبني بر باطل شدن اين كارت و ارسال کامل آن جهت شرکت برنا باتری به همراه باتری مشمول گارانتی و رعایت موارد مندرج در بند 4-1 فوق.
تبصره 1 : در خصوص باتريهايي كه پس از مدتي كاركرد دچار مشكل مشمول شرایط گارانتی ميگردند، معادل باقيمانده زمان گارانتی باتری اولیه تاریخ انقضای گارانتی باتری جايگزين را تعیین و درج نموده و مراتب بر روی نسخه مشتری کارت گارانتی باتری معیوب توضيح داده شود.
تبصره 2 : چنانچه باتری در هنگام نصب اولیه بر روی خودرو معيوب باشد، عامل خدمات بايستی بلافاصله و در همان موقع با دفتر مركزي خدمات پس از فروش (اصفهان) تلفنی تماس گرفته و پس از هماهنگی و اخذ مجوز از باتری جایگزین دیگری استفاده نموده و باتری معيوب را به همراه كارت گارانتي باتری به شرکت برنا باتری ارسال نمايد و بر روی کارت گارانتی توضيح داده شود که باتری در زمان نصب اوليه نقص فنی داشته است.